powni

Alla inlägg den 8 januari 2012

Av sanna tilljander - 8 januari 2012 20:29

idag när jag kom till stallet så står några och pratar, jag gick fram och fick veta att de hade provat att byta platser i hagarna, då theo och bonita skulle stå tillsammans.

Resultat: bonnita blev halt och fick små sår och theo fick sår på benen och börja blöda :(

theo hade tydligen börjat cp sparka bonita och bråkat! theo hade gått omkull också! (minusgrader så det är ju ganska hårt ute) 

jag tog in theo och kolla om han hade ont eller hade fler sår någonstans, men theo klarade sej ändå ganska bra som tur var! men som sagt bonbon blev halt! :( 

theo är sån toppen häst som typ aldrig gör illa sej, men om han får sår eller så så får han nästan aldrig ont! :) jag petade och rengjorde hans sår och satte på jodopax! boots benskudd och tänkte skritta ut en liten sväng. hade ett reflexridtäcke och shabrak som satt fat i en gjord på han. gick jättebra i borjan tills vi kom till spåret. så vägrade han att gå där, ville värkligen inte gå där! när vi väl kom fram så var han jätterädd o tittig! sjuukt jobbig.. men pratade lite med han så han blev lungn. sen kom vi tillbax o jag gjorde hö o mat o myste lite med han o sen åkte jag hem :P


kändes lte kontigt att det vat theo som sparkat mest! han har aldrig sparkat någon sådär! :( när han kommer in i nya hagar o de kommer en häst o sparkar på han brukar han inte ens bry sej! :O jag vart lite chock ett tag! det kändes värkligen iinte som theo! :(( 

meen jag älskar honnom lika mycke för det!<3

men idag var han faktist dum! :(

 

älskardej!<3

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<<
Januari 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards