powni

Direktlänk till inlägg 6 januari 2012

Heej :)

Av sanna tilljander - 6 januari 2012 22:35

jag heter Sanna och är 14 år gammal. jag är 162 centimeter lång och är sämst på att stava :$ nu idag har jag ridit i cirka 2 år.jag b örjade på ridskola, efter ett tag fick jag börja ta hand om min ridlärares (philippa) dräktiga fjording Embla! :) jag var i stallet nästan varje dag! tog skrittturer/promenader i skogen o bara myyste! riktig toppen hest! när embla fick sitt föl (vilja) så flyttade hon aldelses för långt bort så jag slutade ta hand om henne :( men medans hon var borta så tog philippa tillbaka sin andara fjording (Theodor/theo) som hon haft ute på foder! så jag började ta hand om han :) han.. eeh.. jaa, de ända jag kan säga är att jag har ALDRIG fastnat för en häst så mycket som jag gjorde för theo! han är heeelt underbar!!

 philippa hade inte råd att ha kvar honnom så hon solde honnom. jag kunde inte vara i stallet hos mina kompisar utan att börja storgråta! det gjorde verkligen ont! 

 hon som hade köppt honnom kunde inte ha kvar honnom! så philippas kompis Basse(sebastian) köpte honnom! när jag fick veta det så dog jag nästan :O jag blev så sjukt glad så att det inte går att beskriva! 

 under all denna tid har jag hjälpt till lite med philippas andra häst ziwago! :D


NU: så tar jag hand om theo i ett annat stall som heter älgskogen och ligger en bit ifrån karslund! :) ibland så tar jag lektioner :D har just nu barat tränat hoppning och det har gått .. sådäär x) men theo är  bääst ändå! 


hoppas ni kommer gilla min blogg och att ni orkade läsa detta låånga inlägg x) 


Puss på er


              jag :$   värdens fiinaste Embla!   och hennes söta föl Vilja!    söta ziwago (stora ziwago :O )    

"min" älskade finaste bästaste mycigaste theodor! :* <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sanna tilljander - 11 maj 2012 21:50


idag efter skolan tog jag och mamma bilen till gallerian för att köpa en kläning som jag ska ha på konmfan som är på söndag så jag kände att det blev lite brottom nu! så när vi är där så hittade ju vi hyfsade kllänningar o så, men SÅKLART så fanns in...

Av sanna tilljander - 11 maj 2012 00:26


idag fick vi sovmorgon till tjugo över tio! sjukt skönt om man bortser från att jag blev veckt alldeles för tidigt av min storasyster.. var i skolan som vanligt och efter åt vare konfan som gälde! de e på söndag som det är konfa gudstjänst(de vill sä...

Av sanna tilljander - 10 maj 2012 15:00

supersnygg ridbyxa dekorerad med  swarovski stenar vid fickorna! skulle lätt tacka ja för dessa ridbyxor! de värkar riktigt sköna och det ser praktiskt och skönt ut med stretchig lycra vid benslutet så det slipper knöla sej i stöveln/strumpan. stor h...

Av sanna tilljander - 10 maj 2012 00:30


  just nu är det fraktfritt på hööks,passa på! klicka på bilden för att komma till Shopen!   ...

Av sanna tilljander - 9 maj 2012 23:33


efter gårdagens 13timmars långa skoldag så orkade jag verkligen inte blogga. men gårdagen vare ju "8A:s salonger".. jag dansade, blev fel lite helatiden! inte så nöjd! men alla som spelade och sjung var jätteduktiga iallafall! goodwork! men känner ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<<
Januari 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards